Krajowy System e-Faktur (KSeF)
Centralny system, teleinformatyczny prowadzony przez Szefa KAS ma być obowiązkowy dla większości podatników od 1 lipca 2024r. Przepisy w zakresie kar pieniężnych, za wystawienie faktury z pominięciem KSeF będą obowiązywały od 1 stycznia 2025r., niemniej jednak, zachęcam, by już teraz przyjrzeć się operacjom gospodarczych w Państwa przedsiębiorstwach oraz zweryfikowania czy dostawca Państwa oprogramowania do wystawiania faktur dostosował system dla potrzeb KSeF.
W celu prawidłowego wdrożenia KSeF konieczne jest wykonanie szeregu czynności przygotowawczych:
- analiza procesów wystawiania faktur sprzedażowych i obiegu faktur zakupowych pod kątem KSeF
- zapewnienie możliwości wysyłania i odbierania faktur z KSeF
- dostosowanie systemów IT
- analiza wystawianych faktur pod kątem zamieszczanych na nich informacji w kontekście wymagań dla faktury ustrukturyzowanej
- uzgodnienie z kontrahentami sposobu ujmowania informacji dodatkowych na fakturach ustrukturyzowanych
- wprowadzenie nowych instrukcji obiegu dokumentów
- maksymalna automatyzacja procesów
- dostosowanie dokumentacji np. zamówień, umów, itd.
- przetestowanie systemu przed datą 1 lipca 2024r.
Wszelkie niezbędne informacje oraz środowisko testowe znajdą Państwo na stronie Ministerstwa Finansów: